دست‌نوشته

یکم با خودت مهربان‌تر باش همه چیز با زور حل نمی‌شود

۵ دیدگاه

برای ساختن یک عادت با علم به اینکه می‌خواهی بسازیش، باید تستش کنی. وقتی هنوز نمی‌دانی تا سه الی چهار هفته بی‌وقفه می‌توانی انجام دهی یا نه چرا برای تا آخر عمر تصمیم می‌گیری و فشار می‌آوری. این وسط از کیسه‌ی عزت نفس خرج می‌کنی یکم مهربان‌تر باش، همه چیز با زور حل نمی‌شود.

هر چند رسانه‌ها تو را به بیشتر و بیشتر داشتن و خواستن می‌کشانند اما عاقل باش. همیشه چیزی هست که تو بیشتر بخواهی، بیشتر دوست داشته باشی. این رضایت درونی تو را له می‌کند، بیشتر خواستن‌هایی که تو را مصرف‌گرا بار می‌آورند، فلجت می‌کنند. یاد بگیر چیزهایی که در نظرت جالبند و طالبی دنبال کنی را برای مدت کوتاهی تست کنی و بعد تصمیم برای ادامه‌اش بگیری.

اکثر آدم‌ها چیزی که هستند با تصویری که از خود دارند فاصله‌ی زیادی دارد. این بی‌عملگی، این رخوت دامن می‌زند به این رویاپردازی. امتحان‌کردن ایده‌هایت، تلاش برای پیداکردن چیزهایی که دوست داری، تو را از مصرف‌گرایی نجات می‌دهد. لذت خلق‌کردن را می‌چشی. لذت حرکت.

هنر می‌خواهد که بدانی کی با خودت بی‌رحم باشی و کی مهربان.

توی کانال تلگرام لینک پستای جدید و چیزهای دیگه که برام جالبه رو میذارم :)

پست‌های مرتبط:

۵ دیدگاه. Leave new

  • سحر عزیز
    سلام
    حق با شماست، باید با خودمان مهربان باشیم. با خودِ خودمان در بهترین و بدترین شکل و حالتش باید مهربان بود. حالا که به آروزها نگاه می‌کنم مثل وقتی که به ستاره‌ها در شب نگاه می‌کنم، هستند. ستاره‌های زیبا و قشنگ در زندگی سیاه ما، اما در فاصله‌ی میلیون سال نوری از ما. هدفمان را باید برای یک جا و یک کار جمع کنیم و به خودمان و آروزهایی که باید به آنها برسیم رحم کنیم.
    موفق باشید

    پاسخ
    • سلام حسین‌جان
      ممنونم، به کار بردن “رحم‌کردن به آرزوها” رو خیلی دوست داشتم :)

      شاد باشی

      پاسخ
  • پیشنهاد می کنم از habit simple استفاده کن.

    پاسخ
  • متن خوبی بود؛ موفق باشی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست